Offline Markedsføring: Her er alt du skal vide

Offline markedsføring er en traditionel markedsføringsløsning, som benytter sig af fysiske elementer for at nå frem til et givent publikum. I takt med at internettet og de sociale medier har taget mere og mere over, er offline markedsføringskanaler blevet mindre populære. 

Ikke desto mindre, er det vigtigt at man også som virksomhed eller forretning overvejer og tager stilling til, hvordan de bliver mere synlige i gadebilledet. Her kan du læse meget mere om offline markedsføring og dets mange fordele!

Hvilke former for offline markedsføring findes der?

En af fordelene ved offline markedsføring er dets væld af muligheder for at kunne udtrykke sig! Blandt andet vil du ofte støde på disse udgaver af offline markedsføring i din hverdag:

  • Busreklamer
  • Reklame i avis
  • TV-reklamer
  • Bannere
  • Skilte
  • Flyers/brochures 

Meget offline markedsføring er altså udendørs reklamer, som man støder på, når man bevæger sig ud i byen. Det kan altså være fordelagtigt at lave offline markedsføring i områder, der er tæt befolket, hvor folk kan se dig og dit brand bedst muligt.

Hvad er forskellen på offline og online marketingsstrategier?

Der er en markant forskel på offline og online markedsføring. Hvor offline markedsføring beskæftiger sig med fysiske reklameelementer, så er online markedsføring, ja, baseret på online og digitale marketingssløsninger. Ved online marketing, eller E-Commerce, som det også kaldes, er det internettet og andre digitale og sociale platforme, der danner rammerne for markedsføringen og branding. 


Fordelene ved branding og offline markedsføring i fysiske butikker

Bliv set!  Noget af det offline marketing kan gøre allerbedst er at brande dit produkt eller forretning. Det kan være med til at danne rammerne om din brand identitet, som folk vil kunne huske. Du kan give din offline markedsføring et moderne, digitalt pift, ved at vedhæfte en QR-kode til din fysiske reklame. På den måde kan interesserede folk læse meget mere og måske hoppe ind på din online forretning. På den måde får du en langt mere bredsprektret marketingsstrategi. 

Offline markedsføring er særligt fordelagtigt brugt som gade-marketing, hvis du vil ud med et budskab i det offentlige rum, fx fra gågader, hvor der kommer mange forskellige slags mennesker slentrende. 

Hvis du gerne vil have kunder fra gaden, så er det meget vigtigt at netop din butik er synlig for udefra kommende. Du kan blandt andet øge synligheden af din fysiske butik ved brug af gadeskilte eller kridttavler med unik skrift og/eller et spændende citat. Du kan også overveje, om du skal have et lysskilt, hvis din butik holder åbent efter mørkets frembrud og fortsat skal være synligt. 

Tilstedeværelse på messe som vigtigt led i offline markedsføring

Messer er enhver offline markedsførers drøm! Det er især til messer, hvor man gør brug af fysiske reklamelementer. Her deler du fx fluyers og brochurer ud, eller har plakater og skilte stående, der fremviser dit brandlogo og din visuelle identitet. 

Skal du være klar til den helt store brand-tilstedeværelse til en messe? Tjek DisplayLagers store udvalg af materialer, skilte og andet vigtigt messeudstyr til at fremvise dit brand. På den måde kan du nemt skille dig ud fra andre messestande! Det vil i den grad være med til at øge synligheden og genkendelighedsfaktoren for din forretning eller brand. 

Offline markedsføring er altså et stærkt og effektivt værktøj, som man kan bruge for sig selv, eller sammen med online markedsføring, til at gøre dig langt mere synlig i gadebilledet.



Vi opdaterer løbende indlægget..